Monday, March 22, 2010

keje oooo keje... (pak akop n mak senah part 1)

Perit nye rasa setiap hari dibebani dgn tugas paksa rela nie...
walaupun padahal,keje hakiki dah di sempurnakan,ade jer malaun yg datang bg keje....
''yus....sy tgok awak free jer,leh x awk tlg...''
mg lah kita tlong ikhlas,tp agak2 la,jgn lah sampai minx tlong buat serba-serbi....
igt robot ker???
dah la mintak tlg....ciap paksa buat cpt2 laktu...
last2....nama dia gak yg cantik,yg aku nie...dpt letih jer...

Aduhai mak senah....
tlg lar jg staff bawahan mcm aku nie...
jgn lar buat cm cacai jer...
kami pon ade hati dan naluri utk rs dihargai...
dek kerana dia nk bodek "org besar gedabak",aku lak yg jd cacai...
kt cnie aku nk terang kn,mg aku ikhlas nk buat,tp at least,jg lar hati aku gak...
klu yg elok tue sume keje die....klu xelok,trus naik nama aku...

Aduhai pak akop...
keje xnah nk buat tue ngn rela hati,pantang keje ckit,trus nk habuan....
klu setakat habuan yg mg hak dia jer,xpela...
nie yg kuli lain pon dia sebat....
igt lar ckit,kt dunia nie kita xlama...
duit tue bkn bleh buat rasuah ngn malaikat kubur pon...
org laen politik gak,tp timbang rasa lar...


Satu hal ttg mak senah n pak akop nie adalah,
dua-dua pandai berlakon,mmg drama terbaek lah....
tp xnah lak tgk naek genting utk time award lak...
mybe award tue dtg dlm bentuk laen kot...
klu ttg org laen,mmg ade je xkena,tp klu diorg berdua,
hummm...

mgkin aku baru lg dalam politik keje nie,
byk yg aku kene blaja,tp aku harap dapat mentor yg baik...
buat bekalan hari mendtg...

lambat rasa hari berlalu,
detik terasa seakan berlagu,

No comments: