Saturday, May 1, 2010

Kursus induksi Trolak 6/2010

salam....
Akhirnya selamat pulang ke rumah hari nie,walaupun perit yg dilalui kadang2 jerih nk dihadap...
namum aku tetap meneruskan langkah sebaik mungkin...
setelah lebih kurang 10 hari merantau,dari 22hb hingga 1hb mei...
perjalanan yang cukup panjang...
letih,gembira dan berilmu...
Tiga perkataan yg mengambarkan tentang kursus kali ini...
bermula dari perjalanan ke angkasapuri yg memenatkan,menginap di ipptar walaupun sekadar beberapa jam...
walaupun hampir 50% yang mengikuti kursus tue,muka yang telah aku kenali namum masih jua ade kenalan baru yang terus melebarkan cara pemikiran ku melalui ragam masing2...
pengalaman pertama ke trolak rupanya sedikit tersasar berbanding dengan apa yang aku cari dalam web...
kelakar pon ade bila aku dengan yakin dan pasti apabila diserahkan anak kunci untuk bilik di aras 3...
tercari-cari lift sebagai talian hayat untuk naik ke bilik buat aku kecewa apabila dipaksa melangkah untuk naik ke bilik selama di sana...
sesampai di bilik,belum pon sempat melepaskan lelah...roommate yang akan menemankan aku untuk malam2 seterusnya pon masok mengenalkan diri sebagai ''BOY''...
walaupun baru ku kenali,namum ade keserasian yang mencelah diantara kami,bukan aku nak bermadah,tapi tue lar yang aku belajar dalam salah satu sesi ceramah di sana...
''sampai pon dah sampai,xkan nak patah balik''
kata2 yang dipegang sewaktu disana...
bila aku rasa dah xde kudrat nak buat sesuatu,tue lar yang aku tanamkan dalam hati....
malam pertama pon dah kene buat aktiviti,sedangkan aku xtido dah lebeh 24 jam masa tue....tapi layankan jua....
balik terus tertido...xsempat nak say goodnite kt wife...
tiap waktu disana memang tak dapat aku lupakan isteri,tp dek kerana memikirkan t'jawab terhadap kerja,aku teruskan jua tanpa kelibat nasihat isteri...biasanya,hp memang kt tangan la,ape pon memang nk bincang ngan dia dulu...
bukan xleh wat keputusan sendiri,tp memang dah selalu cmtu,jd tebiat...
hari kedua pon camtu,pagi2 lgi dah kene bangun...kata nya ade poco2....
tarian yang memang aku xminat,tp dek kerana tugas...aku pon pusing la jugak walau keras macam bangku...

Alahai...bila aku masuk group,baru aku perasan aku jumpa pulak ngan spesies yang xnak salahkan diri sendiri tp amik org yang spesies cam aku nie untuk disalahkan...
umm....layan memang la layan....tp sakit gak hati,dek kerana jumpa boss yang cikit bingai,xpandai nak operate orang bawahan,aku pon xpandai,tp dr kursus yang sebelum nie (kursus kempimpinan dan organisasi/kursus btn modul siswa) dapat la aku tengok mana kelemahan boss...
bila yang atas asyik masuk angin jer,yang bawah nie pon wat xreti jer la....
aku???
xleh wat pandai... nanti cakap gila kuasa lak...
ceramah disana...?
ok lah,ade gak yang besssttt giler walau ade yang ngatoook siot.
setelah beberapa hari barulah aku boleh bercakap ngan sume ahli,(bukan malu tp analisis dulu)
mana tau nanti xsama bulu,bergasak plakk...
aku memang jenis bukan kaki bergambar,puas la nak elak,tp banyak keping gak r yang berjaya di pooose....
hahahaha....memang poyo habis la....
aktiviti luar aku layan jer sume,memang best..sampai pecah kaki aku...
dok tahan sakit...tapi leh senyum lagi,bangga gak la ngan diri aku...
paling terkejut bila di umumkan sebagai
 Peserta Lelaki Terbaik bagi Kursus Induksi Modul Umum 6/2010....
buat2 terrrrcapub la,padahal dalam hati dah terlompat2....
 hahahaha....
tangan pon lambai cam aznil....sioooot jer perangai....
wakakakaka....

# buat teman2 sume,maafla klu aku xmesra,terkasar bahasa,sombong....memang aku jenis camtu,korang akan faham klu dah lama kenal aku...
# buat baby boo...maaflah kerana cibuk dengan kursus sehingga leka ngan t'jawab sebagai suami...
hadiah paling besar buat diri aku dari felda trolak,adalah demam yang xkebah2 lagi....
aduhai....
Letih...

No comments: